måndag 10 juni 2013

Mellby klockargård i Kivik

En liten dröm jag har



Tänk att få driva ett bed and breakfast. Med rättigheter att servera alkohol så att man kan ha en liten avspänd restaurang på sommarkvällar och utvalda helger. Ett sådant ställe där gästerna stannar länge vid matbordet, återkommer år från år och rekommenderar till andra.
Avslappnad mat, god och vällagad självklart, men inte dyr och konstlad. 
Råvaror från orten och ett stort förrätts utbud så att man kan välja smårrätter i stället för varmrätt om man önskar. Lite lekyta för barnen i trädgården. Vackert porslin och det där lilla extra myset.
Så har Klockargården fått till det. Blev så glad när Damernas gjorde midsommarmat därifrån  i det senaste numret för det är verkligen inget glammigt prettoställe. Bara trevligt!

Några av bilderna från mitt första inlägg kom just från Melby Klockargård. Jag tog dem förra året när vi  hade lånat min systers sambos underbara hus utanför Kivik.
De har verkligen sitt paradis där med utsikt över ängar och havet långt bort, ett stenkast till bageri och inte mindre än 2 restauranger inom 50 meter. 
Mitt ute på landet, det är Österlen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar