fredag 7 juni 2013

Köksstolar. En evighetshistoria.

Vad vill vi ha??

Köksstolar har varit en fråga hos oss sedan vi flyttade in 2001. Då köpte vi några billiga provisoriska, som ersattes med några billiga provisoriska som slängdes ut och inte ersattes alls. Sista året har vi haft stolar så rangliga och fula att de inte går att sitta avslappnat på utan rädsla att rasa i backen.

Vi har fortfarande inte bestämt oss för vad vi vill ha. I bland tror jag att jag vet, för att dagen efter ändra mig och börja fundera igen.
I dag insåg jag att NÅGONTING måste vi ju sitta på så mitt i sommarvärmen åkte jag till Våla och köpte två Tolix. Ändrade färg på vägen dit (så genomtänkt var det) och köpte en kopparspray till pinnstolarna som vi fortfarande gillar och som håller i hop.
Sprayade med en burk, det räckte inte så jag får åka och köpa en till i veckan. Men jag gillar färgen och sååå busenkelt. Kopparspray helt enkelt:-)
Så fick det bli just nu, Behöver ju inte bryta ryggen i samband med morgonkaffet i alla fall.
Är dock inne på Thonetstolen och kan nog nästan säga bestämt att det får bli 2 eller 4 sådana. Men om det blir 2 med karm eller 4 plain det vet jag inte än..
Bild från Artilleriets webbshop.

Har varit produktiv senaste dagarna tycker jag. 
Nu är det blommor i alla krukorna och fynd från pappas torp får pryda sitthörnan en stund i sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar