måndag 24 juni 2013

Inte riktigt på riktigt.

Morbror

Några gånger per år får jag vara med om overkligheter. 
Sådant som skulle framställa mig som en mytoman av grov sort om jag berättade.

Till 99% är min morbror involverad.

I dag var en sådan dag. 

Släktgolf och tennismästerskap. Det är ju inte så konstigt kanske.

Men likt Pablos hundar åker vi 40 minuter  
småväg genom skogen. Vi vet hur bra det är, och samlas, alla!
Fjällen skymtar i bakgrunden dit vi ska. 
Vi åker genom en bom, en bom till, innan vi bortom världens ände kommer fram.
Till och med Slatan känner sig trygg där, har byggt sig en jaktstuga på marken.
Ingen hittar dit. Och gör man det krävs det dubbla nycklar för att ta sig förbi hindren.
DÄR har vi släktgolf, tennismästerskap och hästar i mängd.
Tindra med mössa under för stor hjälm rider genom golfbanan.
Vem som spelar på golfbanan?? 
Vi!
Och morbror. 
Finns en greenkeeper som sköter det hela. Bra! 
Så det är snyggt när vi kommer i Lundhagsbyxor och gymnastikskor till golfbanan. Och spelar, utan tillstymmelse till grönt kort.
Kock fanns det så klart till oss på släktmästerskapet. 
Älgfärsburgare vid sjön till lunch. Trerätters vid bord för 40 personer till middag.
Allt är dokumenterat i nya fina kameran. 
I morgon SKA jag hitta ett wifi!
I stället för golf tog jag med några av småtjejerna till poolhuset.
Hur många känner ni som har en uppstoppad isbjörn hemma?

Makens son vann dubbla pokaler. (Pokaler värdiga Wimbeldon)  Både tennis och golf. Sonen själv var lite sur att fiskepokalen delades ut till någon annan.
Morbror konstaterade att elitidrottare inte är rättvisa motståndare. Sonen spelar hockey och är faktiskt helt överlägsen:-)

Vilken underbar dag!

Och vilken avslutning. Morbror hade fått tag på 8 platser till Fäviken. (Länkat tidigare under inlägget 3 smultron). 
Inga fler, fullt sedan månader. 10 stycken är mostrar och morbröder. 
2 för många.
Lottning. Pappa, min älskling!!, Gav sin lott till mig.
Och den föll väl ut. 
På onsdag blir det Fävikenblogg:-)

Och så fick vi kryssa i på en karta var vi vill ha ny stuga. Alla 18 kusiner får varsin.
Och en tennisbana, och stall.... 
Av morbror.

Sade jag inte att det var overkligt?!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar