fredag 15 augusti 2014

Vi lyckades lura maken!

Firandet har börjat!

Maken fyller 50 i vinter och min underbara morbror Sam tycker att det ska uppmärksammas lite extra. Han har därför planerat en överraskningsresa sedan snart ett år tillbaka.
Superfiske i dagarna tre i Norska fjällen med släktens sanna fiskeentusiaster.

Fullständigt sekretessbelagd för alla utom de inblandade. Dvs morbror själv, hans äldste son och kusin Lukas och så jag då som fick planera kidnappningen. 
I helgen var det äntligen dags. Lite logistiska problem med barnvakt eftersom jag ska till Köpenhamn.
Tack än en gång mamma och pappa!!

För att öka förvirringen tvingades maken packa kostym. När 17 har man kostym nu för tiden???
Tre nätter borta, finkläder.
Min väska var ju lite lättare eftersom jag faktiskt ska vara i Köpenhamn. Trist att förstöra makens nyköpta höstskor på fjällvandring.
Packade fiskekittet i lönnfacken ovan reservdäcket. Lundhagskängorna, fjällbyxorna, regnställ och ett helrör Jack Daniels från mig till bojsen.

Intet ont anande checkade vi in på Clarion Sign på Arlanda igår kväll. Åt en god middag med utsikt över flygen, drack ett par glas vin och kollade på en film i hotellsäng. Kvalitetstid helt enkelt:-)



Eftersom vi skulle åka så tidigt sade jag till maken att jag beställt upp frukosten till rummet. 07:00 knackar det på dörren och maken konstaterar att roomservice är på G och öppnar.

Shit killar, vi klarade det! Han var lurad, IN I DET SISTA. Så galet bra!!




Nu sitter jag på Arlanda, incheckad och klar. Myser med en kaffe och sorterar sminkväskan. 
Har botaniserat i taxfreen och fyllt på inför hösten. 
Egentid så det visslar om det:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar