onsdag 27 augusti 2014

Jag har världens sämsta arbetsgivare!

Jag menar det verkligen, min chef är crap!

Har försökt få en tid för samtal med henne men hon springer bara vidare och negligerar allt jag säger.


Till exempel har jag bett om hyfsade arbetstider. Någon natt då och då kan vara ok men inte att hon bokar in en natt precis efter en kickoff till exempel.
Eller att jag ska sköta upp packning av varor på morgonen, mottagning på eftermiddagen och konsultverksamhet på natten. Det är ju faktiskt förbjudet av EU men hon skakar på huvudet och påpekar att jag har årsarbetstid.
Jag kommer få ledigt senare säger hon.
Vadå senare, så fort det finns en liten lucka i mitt schema fyller hon det med annat och nu har hon bokat upp mig till oktober ut.
Varje dag, fatta, VARJE DAG!  Förutom några enstaka undantag som hon rödmarkerat för sociala engagemang.
När jag påpekar detta tittar hon strängt på mig och påtalar att jag haft nästan 6 veckors semester i sommar, ska på kryssning i september och höstlovsresa i oktober. Sen går hon och muttrar årsarbetstid för sig själv.
Jag får inte ens chans att ge svar på tal. Att min man inte tycker att detta är ok till exempel.


Sen har vi det där med löneförmåner. Fredagsfika är jag van vid. Det fanns till och med i landstinget. Vadå fredag säger hon.
-Du jobbar sju dagar i veckan, du har ingen fredag. Och ingen att fredagsfika med heller för den delen eftersom du är enda anställd.
Har försökt få henne att tänka om där, anställa en städerska i alla fall. Eller någon som kan jobba deltid på ekonomiavdelningen. Där finns det verkligen behov.


Och på tal om ekonomiavdelning så kan jag intyga att det VERKLIGEN behövs personal.
Chefen har köpt ett skåp till sitt kontor för att ställa pärmar i men hon hinner inte köpa pärmarna säger hon och tittar bedjande på mig. I pärmarna ska alla papper sitta till skattemyndigheter och annat som hon inte riktigt förstår.
Såg min chans och svarade strängt att jag köper inga pärmar förens hon ger mig lön. Hon fräste av mig som vanligt och sade inga pärmar - ingen lön. Och där har vi fryst fast.
Dödläge kan man säga. Sedan Maj!!!
Vem går med på att jobba heltid, övertid också för den delen och inte få lön??
Och detta för några förbaskade pärmars skull.
Chefen muttrar att hon inte riktigt vet hur man gör. Det är så svårt det där med skatter och sociala och allt sådant. Dessutom får hon inte flytta några pengar från kontot innan hon skickat i väg en ansökan om det till banken. Att hon är huvudman. Och det menar hon att hon inte har hunnit med.
Så köp pärmarna säger hon till mig, och sätt in papprena så får du lön.


Så lät det inte från början när hon anställde mig. Då skulle det bli så förmånligt, till och med bonus.
Tror hon behåller pengarna för sig själv där på kontot. För feg för att betala ut dem till mig.


Nu sitter jag här och muttrar. På ett av jobben hon anställt mig till. Stressad över att hon är missnöjd med mig för att jag inte hunnit med de andra.
Dygnet har bara 24h och jag gör så gott jag kan.


Men det hjälper inte, med sig själv som chef är inget tillräckligt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar