tisdag 12 augusti 2014

Härliga höstnyheter och så några brakfynd.

Precis vad jag önskade,, och så kanske lite till;-)

Jobbade på vaccinationskliniken i går. 
Var lat på morgonen och satte på mig skönaste Eastern pants från House of Lola. 
Fantastiska byxor, jag typ bor i dem. De är så där ljuvligt haremsaktiga och jag har svårt att sätta på mig ngt annat när jag väl krupit i dessa, fast de ser galna ut på mina små korta ben.

Men,, ett stort MEN, efter i går har jag lovat att jag faktiskt inte får gå till jobbet i haremsbyxor. 
Inte ens som sjuksköterska får man gå till jobbet i myskläder, även om de kommer från Lola och är helt underbara.
Kände mig felklädd hela dagen och muttrade aldrig mer i min ensamhet.

Landade hos Hanna (Herta) efter jobbet och skulle se om jag hittade ngt roligt att lägga i väskan inför helgen i Köpenhamn. Som den goda vän hon är har hon sett mig i värre utstyrsel än så här så inga skrupler att gå nedklädd och shoppa. Bara man är ensam i butiken.
Bästa sättet att handla! Hon plockade om varor och jag fick i lugn och ro rota runt i butiken efter stängning.
Rena julafton!



Köpte skorna från Isabel Marant Etoile som jag suktat efter hela sommaren,, dom kommer jag bo i!! GALET sköna!!
Söt blus med röda stjärnor från Rika. Älskar Rika stjärnor!! 
Hittade en liten korallröd Marc väska, super fynd i reahögen:-) 
Duktiga danska Ganni hade en fantastiskt fin spetstopp. Den får det bli på någon av kvällarna i helgen. Och så några riktiga brakfynd. Behövde ny sminkväska, check:-) 
Har ju dessutom en helt galen kryssning inplanerad i september (den kommer ni få läsa mer om) så jag fick både strandpåse och nya flipp flopp fixat:-)

Likt en 14is har jag nu dessutom bloggat om fynden med full självinsikt om att det är fånigt,, men det struntar jag i för julafton är ju alltid lika rolig:-).

Hanna lurade dessutom ut mig på stan med alla påsar. Fortfarande iklädd mina mysbyxor. Den enda skillnaden från morgonen vara att håret ramlat i hop och sminket suddats ut. 
Kvällar som dessa är ändå de bästa och vi hade riktigt mysigt på Magnussons. 
Har tokdissat det stället efter för många missar och lovat mig själv att aldrig mer gå dit. Tji fick jag! Både getost risotton och ceasar salladen var riktiga höjdare, till och med vinet var gott:-)

Och när jag kom hem var maken precis lika nöjd som mig över sitt inköp.
En termos med patronhylsa som lock:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar