måndag 2 september 2013

Vem har plats med en dagbädd, egentligen?

Snygg fluga?

Bloggvärlden fullständigt överöses med dagbäddar.
Överallt syns de. Snyggt stylade med grafiska kuddar.
Senast från designtrade mässan som gick av stapeln i helgen i Köpenhamn. 
Där fick utvalda storbloggare inreda små utställningsrum. Franska La Maison d'Anna G hade slagit ihop sin monter med två likasinnade till en större hemmamiljö som ska ha varit jättelyckat. 
Självklart frontades dagbädden.
Snyggt, absolut! Men nytänkande? 
Nja. Är vi inte väldigt trötta på prints och stilen som helhet.
Vitt golv, brun och svart inredning med grått som accent, och grafiska kuddar och en fäll.
Jag gillar det absolut. 
Otroligt kundvänligt. Precis lika slagfärdigt som de svampmålade väggarna var för 20 år sedan och cappuccino beige för 15. 
Alla vill ha och snart finns det på Jysk och Rusta som billiga kopior.
Nu är jag elak. 
Matar på med lite fler dagbäddar istället.



Bilderna är lånade från Trendenser, Normann, Habitats formex monter bl a.
Visst känns det snyggt. Dagbädd, bara ordet appellerar. Lite som forna tiders kökssoffa.
Det är ok att lägga sig och ta en liten lur mitt på dagen. Snyggt på bild också.
Men VEM har plats?
Tycker att vi har hyfsat rymligt. Närmare 180 kvadrat i öppen planlösning. 
Finns inte en chans att jag skulle kunna klämma in en dagbädd någonstans.
Och vitsen är ju ett den ska stå lite luftigt utslängd.
Får drömma om ett dubbelt så stort hus i samma veva som jag drömmer om dagbädden.
Lättare är det med lite Dip Dye.
Wilma vill färga håret så, jag vägrar. Hon kanske kan få en dip dye gardin istället.
Och så kan jag ta vaserna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar