fredag 13 september 2013

Det ligger en förmögenhet i garderoben.

Tradera, blocket, säljsidor via FB - Mina nya bästa vänner.

Har aldrig orkat tidigare. Har känts så bökigt. Gå till posten, fixa porto, ta betalt..

Men ett garage för fullt att ställa in cyklar tvingade fram en blocket annons. Maken smålog och skänkte bort möbler jag hade bud på eftersom ingen ändå skulle vilja ha dem. Allt var sålt på mindre än en vecka.

Tindras garderob behövde rensas för att rymma nytt. Lite vemodigt med kläder jag älskat och hon avskytt som nu är urvuxna. Det gav en liten annons på POMPdeLUX köp och sälj sida på Facebook. Plaggen såldes inom en timme. Och jag tvingades gå till posten med mitt första paket.
Det gick ju bra, och en lycklig tjej från en annan del av Sverige visades på stylad bild. 
Nu är jag igång.
Gamla Odd Molly blusar, TV spel, barnkläder och lampor.
100 lappar ligger i olika små askar och blir lite heliga.
De stoppas i spargris och kan kanske bli till något roligt till slut.

Det känns definitivt bättre att låta sakerna komma till användning än att tryckas in i ett redan överfullt förråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar