måndag 16 september 2013

Födelsedagskalas, tapetsering och ett nattpass.

I bland räcker inte tiden till.

Den här helgen har varit sådan. Jag konstaterar att vi missat en födelsedagsfest, inga blogginlägg har hunnits skrivas. Toaletterna är inte städade och jag har inte tränat.

Vad har jag gjort i stället kan man undra.
Tapetserat.
Nu kan jag äntligen få till mitt kontor.


Men inledde ändå med att jobba fredagsnatten. Hann med några timmars sömn innan vi rullade in till Stockholm och lillasysters födelsedagskalas

Ett fantastiskt sådant! 
Lillasyster fyllde jämna siffror, eller i alla fall två likadana. Treor.
Släkten kallades och vi kom. Hela stora familjen och de mostrar, morbröder och kusiner som befann sig i stan.
Jag var duktig och tog med mig kamera, men hade lyckats ställa in den på ngt mycket konstigt sätt så alla bilder var kolsvarta. 
Har försökt att rädda, hjälpligt med datorns fotoredigering.




Som ni ser bor lilla syster i en helt grym lägehet i gamla stan.
Frossar i lite detaljbilder till.




Tindra kände sig fin i paljettbyxor och tunika från POMPdeLUX.

När vi skulle hem hade hela vår parkering på Skeppsbron blivit avstängd p g a Halvmaran. 
Vi fick eskort ut.

Söndagen rullade på med allt som ska göras. Städade som besatt och hann inte klart innan  småkusinerna, svägerska och lilla syster landade på söndags middag.

Bjöd på en mustig Osso Buco med risotto och Gremolata.
Riktigt bra recept som jag hittade i farten på nätet.
Länkar det till er.
Och bjuder på en bild.

Tre små filurer som skrapade rent sina tallrikar.

Nu ska jag dra i gång med veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar