torsdag 5 september 2013

Fish cakes

Middag en helt vanlig torsdag.

Alla är hemma. 
Helt fantastiskt! Kommer inte ihåg när vi åt mat alla samtidigt sist.
Mitt fel som härjat runt sista veckorna som en galning.
Denna veckan jobbar jag dessutom i kapp lite på mitt "riktiga" jobb.
62 timmar har jag räknat ut att jag kommer vara där.
Två POMP visningar utöver det.
Då är familjen värda lite mat, och jag är alldeles för trött för att ägna timmar i köket.

Laxfilén var billig och det var länge sedan vi åt fishcakes så det fick det bli idag.
Så gott!!


3cm ingefära, 0.5 chili, 2 vitlöksklyftor, 1 citrongräs, 3 msk fisksås, 2 äggulor
mixas slätt med stavmixer.
Hacka 500g laxfilé och koriander efter smak i små bitar. 
Rör samman.
Forma biffar och doppa i Panko ströbröd.
Stek på ganska låg värme till gyllenbruna i olja.



I dag serverade jag snabbwokade grönsaker och äggnudlar till.
Tjejerna gillar sås så jag rörde samman lite gräddfil, kesella och 1 tsk majonnäs med lite salt och en msk sweetchili. 
Inte så värst asiatiskt men de ville ha det så.

Smaklig spis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar