måndag 12 augusti 2013

Tur till Stockholm

Nu vill jag sätta på mig en varm stickad tröja och åka till Stockholm!


Frida i Trendensers inlägg "veckans snackisar" fick mig att längta till Stockholm.
Gärna i höstrusk. Ta tåget, fika flera gånger och passera Hötorget på vägen tillbaka och köpa med mig blommor hem.
Jag har ju dessutom inte sett Habitat på PUB än. 
Tänk när jag var runt 17 år och besökte min första Habitat butik, i Nice tror jag.
Och när jag bodde i London och gick där och drömde om en egen lägenhet inredd som på Habitat.
Tror inte att magin är den samma idag, men gammal kärlek..


Väl i Stockholm vill jag titta in på Dusty Deco som nu har två butiker (Klocksgatan och Sibyllegatan), omskrivna i var och varannan blogg. Lite knasiga öppettider så kolla upp innan.

Men det kommer ändå vara Lotta Agaton som bestämmer när jag ska åka. 
En torsdag får det bli. För det är den enda dagen hon har sin butik öppen.


i dag är semestern slut. På riktigt.
Lilla dottern ligger och sover som en stock fortfarande, halv 10 på morgonen. Jag börjar kl 14.
Omställningen kommer att bli tuff.

Tröstat mig på HM Home.
Lite kuddar, ett rockigt dödskalle påslakan till lilla preteen och de bubbliga vaserna som också finns överallt.
Kopia,, men vasen Dagg från Svenskt Tenn är inte tillräckligt högt upp på önskelistan för att ens nämnas.



Kaninljusstakarna var nog mest otippade. Behöver lysa upp höstmörkret med något roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar