torsdag 22 augusti 2013

Svenska Hollywoodfruar, alltid retar det någon.


Kom på mig själv att ligga med öppen mun.
Chockad, förfasad och vansinnigt underhållen.
Det här KAN inte vara på riktigt. De bara MÅSTE vara grymt duktiga skådespelerskor.
Kan någon bli så här knasig?

Jobbat två nätter och har svårt att hitta sömnen när dagen har kommit.
Riktigt dålig TV i telefonen kan ju få vem som helst att somna.
Trodde att Svenska Hollywoodfruar skulle vara ett säkert sömnpiller.

Så fel.

Trean måste slagit knut på sig själva för att få till det här spektaklet.
Gunilla är ju kändissugen sedan tidigare,, hur mycket kan hon fått för att kavla upp ärmarna och förbereda sig för fistfight med sitt filipinska hembiträde?
Och Montazami, hur många klipp har de tvingats ta innan de fick henne att verka så totalt blåst.
För det tror jag inte att hon är. Helt korkad alltså.
 Bedömer henne mer som en undercover buisnesskvinna. Som Viktoria Silvstedt. 
Där ett blont hårsvall och en amerikaniserad svengelska maskerar ett högst välfungerande intellekt.

Jag kommer på mig själv ibland när jag driver med omgivningen.
Provocerar lite för nöjes skull.
Tjatar klackar och champagne bland folk som tror att jag just ska tjata klackar och champagne bara för att retas. Fast det bara är jag som vet att jag just retas.
När folk är så säkra på att de vet vem jag är och redan placerat in mig i ett fack.
Då är det faktiskt lite roligt att förstärka och se reaktionen.
Uppröra, lite lagom, med åsikter som jag inte alltid står för till hundra procent;-)

Ordspråket "alltid retar det någon" passar nog in här.
Och hela serien väcker känslor hos oss nordbor i janteland.
Vissa tar en näst intill militant ställning mot fruarna.
-Sådan smörja tittar inte jag på, som om Gunillas vrede skulle smitta av sig och man skulle tappa sin kulturella status.
Jag småler och tar ställning för, fast jag inte såg ett enda program förra året och aldrig har tid att titta på TV.
Bara för att retas lite.
För varför är blondiner som pratar svengelska något som behöver uppröra oss?

Gunilla är nöjd i alla fall. Hon räknar antalet löpsedlar, inte vad som står på dem.
Kanske något att tänka på.
Att sluta vara så självkritisk.
Vara nöjd även fast utfallet bara är till belåtenhet för en själv?

Nu ska jag packa. Igen.
I morgon bär det av till Köpenhamn i ottan

5 kommentarer:

  1. Caisa jag tycker ditt liv verkar vara lika glamouröst som i Hollywoodfruar och det är det som gör att det är så kul att läsa din blogg! Mer glamour åt folket! Gillar din blogg skarpt.

    SvaraRadera
  2. Ha ha Elin, fullt så glammigt är det inte. Lämnar ett hus i kaos,, men för lite eget nöje:-)
    Köpenhamn är ju inte riktigt Hollywood men så nära jag har lust att komma denna helg:-)
    Må gott så kanske vi ses i vår trädgård nästa helg:-)

    SvaraRadera
  3. Jag har älskat Hollywoodfruarna sen första säsongen. Jag skrattar högt och är glad att mitt liv inte är som deras framställs... Jag har hellre mitt enkla vardagskaos är Gunillas :)

    Tur du hann med flyget :) När jag åkte hem från Sydafrika -06 fick jag springa riktigt fort, de höll på stänga dörrarna när jag gick igenom gaten!

    SvaraRadera
  4. Håller med Elin! Jag gillar också att få ta del av din glamour! Det piggar upp! Jag förstår att vardagslivet inte alltid är glamouröst, men strunt i det. I en blogg gör man ju alltid ett urval av sitt liv och trist vardag behöver man ju inte skriva om (och är inte heller roligt att läsa om tycker jag).

    SvaraRadera
  5. Så glad jag blir av lite feedback!!
    ÄLSKAR KOMMENTARER!! Keep on:-)
    Och än en gång
    TACK för att ni läser!

    SvaraRadera