onsdag 21 augusti 2013

Om du bara har 50 kronor.

Börjar höstens inredningssug vakna?

För mig kommer lusten att boa alltid i slutet på augusti.
Trädgården förfaller lite och det känns inte alls lika roligt att gräva gropar och plantera.
Några dagar innan lön efter semesterns utsvävningar kanske plånboken dessutom är tom.
Då är HM Home en lysande kompromiss.

Jag fick hem en stor kartong i veckan.
Zebrakudden blev en favorit och fick flytta in i stora soffan.
49 kronor. Ett fynd, eller hur?



I våra soffor får alla kuddar plats. 
Orientalisk Kelim inköpt på lilla butiken i Österlen, Impala skinnkudden från Sydafrika, glittrig guldpaljett och ett lass från DAY. Och så 49 kronors från HM.
Eklektiskt värre som det så fint kallas i inredningskretsar.

Har du en 50 lapp till är kaninljusstaken från HM Home också en ny favorit.
De puttade bort stora pjäsen från DAY och är glada tillskott i ljusstaksgarderoben.



Men idag är det sommar ute och då kanske trädgården ändå kan locka lite.

2 kommentarer:

  1. Jag är precis inne på din linje! Det suuuger i inredningsnerven och jag kollar bloggar, affärer, tidningar...allt om inredning!! Trädgården börjar snart kännas som ett minne blott.... där som man har kämpat som en tok hela sommaren. Tänk vad fort man glömmer....! Snygg kudde btw!

    SvaraRadera
  2. Ellerhur Elin. Man vill ha så mycket nytt!
    Jag har satt maken på att slänga upp en vägg tapeter när jag åker till köpenhamn i helgen:-)

    SvaraRadera