lördag 17 augusti 2013

Som att öppna Pandoras skattkammare

One more to go!

3 av fyra kartonger POMP de LUX höstkollektion landade i kväll mitt i vardagsrummet.
Nyfiken som jag är kunde jag inte ens vänta till middagen var avplockad till jag började riva plasten av kläderna.
Helt galet så mycket fint! Konstaterar att jag kommer handla mest själv av alla mammor!
Wilma kom hem från stallet och hade knappt ro att äta middag innan hon parade i hop sig med mig och synade varenda plagg.
4 klädställningar kändes mycket när jag fick dem. Nu har jag svårt att förstå hur jag ska få plats med ännu en kartong.
Om du inte redan gjort det, gå in på pompdelux.se och spana in katalogen.

Ganska otippat valde Wilma ett par röda Stockholm Chinos från killarnas ställning som ett av sina första must have. 
Sen blev listan längre och längre. Hon provade mössor, önskade dunväst. 
Fleecetröjan Granada kommer nog köpas till båda smkråkorna. 
Hon planerade kvällsmys på skolresan i glittriga stickade Dhaka Pants.
Och prickade för vilka tröjor hon vill ha.
Jag gjorde ett antal note to self vad det gäller Tindra.
Jag HOPPAS att hon någon gång kan tänka sig att vara kalasig i Insbruck paljettpants istället för snurrklänning. Dom tillsammans med Lagos Tunic. Helt fantastiskt fint!!
Vanliga leggings tillsammans med London T-shirt och en Lagos Skirt kommer vara perfekt hela vintern under overallen.  Tröjorna har vi redan ett lass av sedan tidigare säsonger som trots idogt användande ser i nya ut.
Om hon envisas med sommarens evinnerliga snurrklänningstjat blir det nog Fairbanks Dress i fler än en färgställning. Hennes enda önskemål när hon pratat om hösten är att kläderna ska glittra, mycket!
Tur för henne att hela kollektionen är fullkomligt överöst med paljetter. 
Och tur för mig att de flesta plagg håller sig under 300 kr!

Som vanligt är ju killarnas urval något mindre. Men även där finns mycket fint. Wilma kommer förutom chinos slå till på någon tröja från deras ställ. Jag gillar att det fanns flera koftor även för grabbarna att välja på. Och så lite roligare färgval med mörkt senapsfärgade manchesterbyxor och flera röda nyanser bland annat.


 Nu ska jag sova som en stock för i morgon väntar Kolmården.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar