tisdag 20 augusti 2013

Om affärsluncherna var så här goda skulle många bli glada.

Middag för en men lagad för 4.

Längtade efter riktig mat ikväll. Ska jobba natt och vill inte vara hungrig och frestas till småätande.

Kycklingfilé stekt med rosépeppar i ugnen med termometer till exakt 71 grader så den blir så där super saftig. Torr kycklingfilé, finns det något tristare?
Bönsallad med vax och bondbönor. Citronsmörig sås.

Det blev exakt som jag ville ha det. Sällan, men det händer att jag är nöjd med min egen mat.
I kväll blev det så.


Men det var bara jag som fick njuta.

Tindra stackaren somnade i soffan direkt när hon kommit innanför dörren och ligger nu nedbäddad.
Wilma är på Hööks med en stallkompis och kommer hem sen.
Maken på jobbevent.

Tanken på sushibricka slog mig för ett ögonblick.


 Men då hade jag ju inte fått äta så här gott. Helt i lugn och ro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar