torsdag 16 maj 2013

Hotellgooglande

Sommar, snart!

Vi är ju som bekant större delen av sommaren i Jämtlands urskogar. Heeelt fantastiskt, men mamman, dvs jag, kan behöva ngt mer intryck på semestern än mostrar, kusiner, tunnbrödsbak och vandrande BIBar i vacker omgivning.
Vår lilla preteen, Wilma, har som högsta resmålsrdöm Gekås, Ullared. Min värsta resmålsMARdröm!
Jag i min tur vill gärna besöka Artilleriet www.artilleriet.se, och tycker Göteborg är en fantastisk stad som besöks allt för sällan. Västkusten blir därför en bra avslutning på sommaren. 

Min nymfomani för hotellsurfande har nu åter fått näring. Valen står i nuläget mellan det nyöppnade Radisson blue Riverside www.radissonBlu.se/riversidehotel-gothenburg som har så sjukt snygga rum. Elite plaza www.elite.se/sv/hotell/goteborg/plaza, där vi mycket nöjda bott tidigare och för att vi gillar hotell i anrika pampiga byggnader. Eller Avalon www.avalonhotel.se, för att jag har hört att det är snyggt.
Vem vill inte ha ett familjerum som detta? Radisson Blu Riverside.
Eller en kär favorit på Elite Plaza, Wilma pratar fortfarande om frukost i spegelsalen.
Avalon, som sägs vara bra..

Hmm tål att tänkas på.
Tindra vill bo i tält så om vädret tillåter kanske det kan bli en natt i detta också ute på någon ö. Omväxling förnöjer och på en vecka hinner vi nog med både Artilleriet och Gekås, Liseberg och skaldjursplateau. Och en natt i tält...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar