tisdag 9 juli 2013

Vem kan gå och lägga sig när solen skiner?

Mitt dygn har 36 timmar

Svensk sommar. 
Underbar och nyckfull. 
Får en att vårda varje fin dag som den absolut sista.
Vem vet om det kommer några fler varma dagar i år?
Jobbade i natt och tänkte att jag kunde sova i solen.
Det gjorde man ju när man var ung, utan att ha jobbat natt.
Men vem kan sova när man har vändschema och försöker få solen att lysa på sidorna och gäddhänget.
Inte jag i alla fall.
Kunde visst bränna mig som när jag var 14.
Inser det när jag kommit in och rumpan är röd som en kräfta. Hela huden svider! 
Hur nyttigt är det????

Något som är nyttigt och gott och billigt är nyskördade morötter.
Testa den här salladen.
Receptet har jag tjyvat av Lisa Lemke.
Riktigt gott!
50g hasselnötter
400g morot
50g smör
1dl hackad dill
flingsalt

Rosta nötterna i stekpanna och hacka grovt.
Skär morot tunt med potatisskalare
Smält smöret till det är brynt och ringla över morötterna. 
Toppa med nötter, dill och flingsalt.

Jag fick lite sallad över till dagen efter.
Stekte på den lite snabbt (smöret fanns ju redan i) och blandade med lite pasta som fanns i kylen.
Mumsig veggolunch i farten.

Nu ska jag ladda om.
Skölja ur hårinpacklingen, smörja i mig med aftersun. 
Träffar maken och goda vänner på stan senare i kväll.
Man är ju inte barnfri allt för ofta.
Då måste dygnet ha 36 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar