måndag 22 juli 2013

Sikburgare och sommarvärme

Då kom den äntligen, sommaren.
Skriver inlägget liggandes i en hammock endast iklädd bikini. 
5 på eftermiddagen och det känns varmt. Mycket ovanligt häruppe! 
Njuter gör jag så klart. Och ikväll ska jag få hälsa på Inger. Kvinnan jag berättade om som bor ensam på fäboden med getterna. Spännande är en underdrift.

I morse kom Leif med påfyllning i hästhagen. Lille Russan byttes ut mot fullstor Garro. Peps fick vi behålla. Tjejerna har fixat mest hela dagen. Wilma provade dessutom att rida Garro men blev lite spak av både westernsadel och storlek på häst.
Lade ut nät i sjön i gårkväll. 
Jag älskar nätfiske och får sköta den biten helt själv. Tjatar med mig någon som ror, men resten av pysslet är helt mitt eget. 
Denna morgon var magisk. 
Varm, vindstilla med klarblå himmel.
Två abborrar och en stor fin sik i det yttre nätet denna gång. Lyckades få näten för långt in i stället för ut vid detta försöket..
Filéade och stekte fiskarna i murrikan över öppen eld i uteköket. Hur underbart är inte det??
Rörde samman majonnäs, saltgurka, dijonsenap och lite citron.
Sallad och skivad lök. Troligen den godaste fiskburgaren ever! En kall Jämtlandspresident till det.
Patric och barnen har dessutom bjudit på fika i nybyggda lektornet.
En alldeles underbar semesterdag.
Så fort det kan ändra sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar