lördag 1 juni 2013

På beställning

Lite klurigt är det nog

Att vara matkreatör och stylist. Det är inget man blir över en natt även om man själv tror det innan man sätter i gång.. Behöver VERKLIGEN en kamera,, och kunskap om hur den används..
Men fantastiskt roligt är det att fundera och knåpa i hop. 
Gjorde sommarmat igår. Den kommer på houseoflola.se snart. Vill ju inte berätta vad det blir men kan ge några teasers som att jag inte använt spisen. Betonat spontan matglädje. 
Som när man träffar vänner på stranden och inte vill säga hej då utan bjuder med hem och säger; "vi hittar på något".  Mat man har hemma i skafferiet och som det går att trolla med. 
Nästan allt i alla fall. Lite utrymme för vad man hittar i affären som ser moget och gott ut i dag finns det ju alltid i min värld.
Jag älskar färska kryddor som faktiskt smakar något och inte bara har fina blad i en plastförpackad kruka i kylen på ICA. Goda frukter som verkar ha haft en chans att mogna och bevarat lite doft trots 100 tals mil lång resa från trädet de växt upp på. Frukt och grönt på riktigt. Det är då lilla butiken på Bandstolsvägen är en guldgruva. ÄLSKAR att gå och botanisera där. I dag hittade jag de ljuvligaste aprikoser för 19 kr lådan. Saftiga och mogna. Klart att de skulle med.

Inget får vara krångligt och allt ska gå att handla på närbutiken, det är sommarmat för mig. 
Sommar ska vara spontan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar