fredag 7 juni 2013

Därför kommer jag aldrig modeblogga

Jag älskar gamla favoriter för mycket!

Jag har sååå svårt att förnya mig, kolla trender och göra rätt. 
Avundas snyggingar som har koll och alltid ser svala och avslappnade ut i allt de sätter på sig. 
Jag är lite lat, gillar mat för mycket för att passa i allt, har inte riktig koll,, och ärligt är jag också lite bekväm. Kläderna ska ju vara sköna en varm sommardag. 
Byxor undantaget eftersom jag envisas med de benförlängande klackarna och därför låter längden på byxbenen överskrida flippflopplängd. Skriksmärta till följd efter en promenaddag i klackar.
Tror det är därför jag älskar långkjol. Lite Gypsyvarning and i love it!
I dag pallrade jag mig i väg på nationaldagsfirande i gamla HM-kjolen som jag skrotat i ett antal somrar i stugan (jag ville ju helst påta i trädgården). Till och med maken konstaterade i farten att den där är inte ny direkt. Piffade till med lite Marc och See by Cloé men allt är mer än två år gammalt. 
Varför köpa nytt när man inte tröttnat på det gamla?;-)
I morgon har jag ångrat mig och då vill jag ha annat på mig som jag ännu inte köpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar