fredag 16 augusti 2013

Vackraste montern

Äpplen och Amaryllis

Vackraste montern stod Västergården för.  http://www.vastergarden.se

Stor, och otroligt välarbetad med äpplen både som golv och tak. Rävar och rådjur, choklad i mängd och en keramiker som satt och drejade mitt i.


Små handelsbodar servererade äppelmust och varm glögg.


Ja, julen var verkligen kommen. 
Jag smakade årets första glögg. 
Rekord till och med för mig som tycker glöggen är godast i Oktober.
Äppelglögg med kanel. Någon liknande variant måste jag försöka mig på.
Inte alls så där sötsliskig men ändå med tydlig julsmak.
 Så härligt med julblommorna igen. Amaryllis och hyacint. Finns det något vackrare?



Men än så länge är det ju sommar så jag väntar en stund till på det riktiga "Formex jul frossar" inlägget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar