tisdag 13 augusti 2013

BLOCKET!

Äntligen ligger dom där ute för försäljning.

Som jag dragit mig. 
Garaget är överbelamrat och jag får lixom inte tummen ur att göra mig av med grejorna.
Tindra har ett lass urvuxna kläder och skor. Dom tar vi en annan dag.

Idag var de de stora pjäsernas tur.
Gammalt städskåp som bortskänkes mot hämtning.
Vita PAX garderobsdörrar, Malm byråer och Hensevikskåp. Tindras TrippTrapp som stör runt matbordsestetiken och PS2 med tillbehör.
Och så tänker jag trotsa maken och sälja det stora Bestå skåpet han absolut vill ha kvar.
Det är fortfarande fint, vitt med högblanka dörrar. Rymmer massor och fyller viss funktion.
Men ska jag nu använda gästrum till POMPdeLUX förvaring blir det övermöblerat,, och det avskyr jag.
Jag vill ha en stor spegel där skåpet står så små blyga preteens kan prova kläder där ostört..

Tror vi köpte skåpet för över 4 med ben och inredning. Nu åker det för 1500. 
Inte jättebilligt men ett kap för köparen som vill ha exakt ett sådant och tillräckligt för att kanske motivera maken till försäljning. Kanske.

Belönar mig själv genom att planera kontor och tv-rum på övervåningen.
Behöver något som tar bort svennebanan känslan med divansoffa och platt TV.

Tror det dessutom får bli en liten fondvägg.
Jag som LOVAT mig själv att aldrig mer sätta upp en fond.
Men det går ju så lätt att måla över. Det har vi ju gjort förut. Många gånger..

Titta på de här två godingarna från Ferm Living


Half Moon och Graceland.

Och så har vi djungeln "Oxford" från Boråstapeter som synts lite väl mycket överallt men som jag fortfarande tycker om.


Behöver nog dessutom en arg gubbe som tittar strängt på mig från soffan. 
Så jag faktiskt gör något vettigt och inte bara sitter vid datorn.


Även den Ferm Living.

Nu ska det röjstädas här hemma!



2 kommentarer:

  1. Du är välkommen hem till mig och berätta hur jag blir av med svennebanankänslan!
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Åsa.
    Otydlig tror jag med svennebananen. Det är inte divansoffan och platt tvn som försört, det är frånvaron av något annat. En soffa, bord och tv och ngn spridd förvaringsmöbel skapar knappast atmosfär i ett rum. Med en enstaka väggbonad får jag associationen av en uruselt inredd visningslägenhet.. Så tror jag knappast du har det;-)

    SvaraRadera