torsdag 15 augusti 2013

Formex och en trendspaning från lilla Jag.

Känslan hos en amatör

Fötterna svider och intrycken är många efter en intensiv dag på Formexmässan.
Min behållning, vad jag gillar och vad som dominerar, är ju inte nödvändigtvis densamma.

Merparten av montrarna fokuserar ju på udda pryl butiker där damer som gillar inredning kan hitta små saker när maken spelar golf, typ.
Förutfattade meningar,, jag??
Faschineras av hur alla dessa företag kan gå runt. Köper verkligen folk så mycket kuddar med volanger, udda ljuslyktor och veckade lampskärmar??
Tydligen, för 85% av montrarna säljer detta, typ.

Koppar är störst. 
ALLA erbjuder koppar i någon form. 
Jättefint just nu men jag inbillar mig att det kommer fastna i halsen. 
Koppar i kombination med marmor. Helt underbart.
Jag skulle gärna köpa både ljuslyktor, bord och brickor i mängd just nu. 
Men tror ändå att denna kombination tillsammans med Diamantformerna kommer vara 2013 redan nästa år.
För mycket av det goda helt enkelt.
Synd! Ingen stora Döden lampa för mig med andra ord.

Marmor naturellt är däremot något jag vill lägga pengar på.
HAYs Marble tray med kant. Ååååhhhh!!
I väntan på den får det bli en liten ostbricka och ngt ljusunderlägg.
Madame Stoltz har jättefina burkar med marmorlock bland annat.

Neon!
I ljuslyktor. Som ljusstakar eller axent på annat sätt.

Batik.
Såg massor av finfina kuddar, mattor och annat.
Gillar.

Och grafiska mönster.
Fortfarande mycket prints med text, jag har tröttnat lite.
Men gillar det grafiska och har nog faktiskt bestämt mig för svartvita tapeten från Ferm Living jag skrivit om tidigare.

Min största behållning hade jag av Svenska moderådets kuber.
De hade inrett i sin tolkning av höstens och vinterns stora trender:
Ektlekticism
Formalism
Maximalism
Materialism
Kul att "min" tapet Half Moon fick plats där.




Det finns plats för allas smaker med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar