fredag 23 augusti 2013

100% njutning och en tur till Köpenhamn

Nu har jag det allra bäst!


Ska ta dagen från början.
Snälla underbara maken skjutsade mig till Arlanda. Vi kom iväg lite senare,, men jag hade god marginal och var lugn. Skulle ju inte checka in någon väska och hade ju bara mig själv att ta hand om.

Säkerhetskontrollen fick mig att börja tänka på tiden. Galen kö som ringlade i snigelfart.
Väl igenom hade jag 30 min till avgång. Plockade snabbt ett rouge i taxfree och gick mot gate.
Slänger av en slump ett öga på tavlan m avgångar och ser final call. 27 min före avgång!!
I dag hade jag tur! Nästan så jag tror på ödet. 
För första gången i mitt vuxna liv reste jag i sneakers. Har aldrig hänt tidigare!
Sprang, som en vettvilling, allra längst bort på terminal 5.
Kommer till gaten högröd, svettig och andfådd. Sist ombord.
Planet rullade 20 min före avgång och var i luften 8 min före utsatt avgångstid.

Är det något nytt insparningsknep från lågprisbolagen? Få folk att missa flight så de tvingas köpa dubbla biljetter?

Slutet gott allting gott!

Vilken dag jag haft idag!

Maximatl mammalyx. 
Ensam har jag strosat runt alla mina favoriter i Köpenhamn.
 
 
Loppis på Kongensnytorv. 
Kaffe och morgon croissant i Nyhavn. Högsommarvärme och så lyckades jag köpa sommarens bästa inredningstidning. Den får följa med hem!
 

Har min lilla runda jag brukar gå. Så även idag. 
Smågatorna bakom Ströget är favoriter.

Fyndade på Day, köpte knasigheter på lilla Hay. Kommer nog visa inköpen i ett annat inlägg.
Gick förbi Ash och Ganni. En riktig höjdare är NORR. Hittar alltid roligt där.
Idag köpte jag helt otippat en klocka till mig själv.

Och så Sephora och stora HAY. 
Där jag köpte en stor påse. Och provsatt stolar.


 
HAY stolarna får det nog bli. De var ju till och med sköna att sitta i vilket maken uppskattar.

Listan kan göras lång på butiker som besöktes. Men när jag kommit ut ur systrarna Grenes insåg jag att det behövdes vin och att jag inte skulle orka bära något mer.
Laxmacka och inte mindre än två glas Wittmanns mumsiga Riesling. 
Shit vilket mamma spa!!!



Och nu ligger jag här. Incheckad på 12e våningen. Nyduschad i morgonrock med en kaffe och får knappa på telefonen precis så mycket jag vill utan att det retar någon.
Om en timme ska jag få lära mig allt om hur det är att vara POMPdeLUX säljare.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar