söndag 11 augusti 2013

POMP de LUX

Nystart

Jag älskar hösten.
Har alltid gjort.
Det är en nystart. 
Man börjar om eller börjar på något annat. 
Året har gått och nu kommer chansen att förnya eller förbättra.
Förra hösten lämnade jag Landstinget och började nytt jobb.
I höst ska jag satsa på det jag tycker är roligt.
En hobby, eller två.
Bloggen har jag ju tränat på i sommar. Den vill jag förbättra och göra lite mindre amatörmässing.
Ska leta efter någon som kan hjälpa mig.

Det nyaste, mest spännande och helt annorlunda än mitt vanliga jobb är att jag ska sälja barnkläder.

Underbara danska POMP de LUX.
Mina tjejer har använt kläderna i ett par år. 
Inget har blivit slitet ännu. De är sådär underbart danska. Både tuffa och söta på en gång. 
Och dessutom i mitt tycke billiga.
Några tior mer än stora varuhuset och då finns det inte en söm som snurrat.
Faktiskt det första jag någonsin varit sugen att sälja.
Som att hitta en skatt man vill ge till sina vänner, för att den räcker till alla.
Hur ska jag fira detta då?
För det är klart jag vill fira!!
Jag sökte nämligen jobbet för ett år sedan och då behövde de ingen säljare i Uppsala. 
Först ett år senare ringde det i min telefon. Mina papper var sparade, jag var välkommen på intervju.
Och bland andra sökande fick jag glädjen att bli en av endast två säljare i Uppsala:-)

Jag tänker fira i dagarna två.
Med öppet hus hemma hos mig.
Alla är välkomna. 
Wilma får öppna trädgårdscafé och servera saft och kakor. 
Lördagen den 31 Augusti och söndagen den 1 September
Mellan 12-16.
Kom ensam eller med en kompis. Ta med barnen eller smit iväg själv.
Jag blir ju jätteglad för alla som vill komma. 
Och du behöver inte OSA. Det är ju öppethus:-)
Vill du att jag ska komma till dej och visa kläderna är det ju också roligt.
Jag behöver ju er hjälp att komma igång.
Det bästa är att värdinnan får 5% av hela visningens omsättning att handla för. 
Så om du bjuder in alla du känner kan ju höstgarderoben för ungarna bli fantastiskt billig:-)

Jag kan knappt bärga mig till starten.
Kick off i Köpenhamn en hel helg.
Hur bra är inte det?



2 kommentarer:

  1. Grattis!
    Kanske kan fixa ihop ett gäng, vad har dom för storlekar?

    Sofia

    SvaraRadera
  2. Så kul Sofia!! 80 - 152. Både min lilla fröken med snurrklänningsmani och tuffa preteen älskar dem.
    Klart jag vill ha en visning hos dej:-)

    SvaraRadera