fredag 16 augusti 2013

Do It Yourself

DIY 

Pyssla och DIY tips är verkligen inte min starkaste sida.

På Formex såg jag dock så fina ljusstakar som jag tänkte att dom måste jag och tjejerna göra en variant av. 
Ser framför mig ett helt gäng som står i grupp.
Jag som redan är inne på julen tänker ju adventstid och mörker som behöver lysas upp.

Maken får nog hjälpa till med sågen, och borra ner ljushållare och allt sådant trist. Jag vill bara doppa i vitfärg.
Nu är det ju en duktig formgivare som redan kommit på idéen före mig. Självklart vill jag kredda denna person men har glömt vem det var. 
Om någon av er kommer i håg namnet på ljusstakarnas ursprung, let me know!


Om man ändå är inne på DIY såg jag i en blogg i somras ett så bra tips. 
Trä stora träkulor på ful sladd så det blir det ett långt stort halsband istället för något man försöker dölja.
Fina bilden på detta hittar jag inte längre, men jag tänker mig att jag vill plocka upp NEON trenden och måla pärlorna chock rosa. 
Iväg till Panduro med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar