söndag 1 juni 2014

Vårprimörer är så mycket roligare än höstens rotsaker!

Jodå, nog fick jag laga mat igår!

Och dricka vin. Är faktiskt riktigt trött idag. 
Men kvällar som i går är värda att vara lite trött efter:-)
Stora fat familystyle gillar jag. Och primörer med flingsalt och smör. 
Porchettan skymtar i bakgrunden. Den föll både stora och små i smaken.
Förrätten med bakade rödbetor och färsk lök, matjesill, brynt smör och toppad med en röra av smetana och parmesan samt en liten gula från vaktelägg missade kameran. 
Något som inte missades var mitt katastrofala försök till key lime paj. Fick med mig en färdigkokt kondenserad mjölk från affären så pajen blev kola brun:-(
Det hindrade inte väninnan från att noggrant provsmaka om den gick att äta, före serveringen. Och visa mig bilderna på hur en Key Lime paj ser ut, egentligen.

Ha en härlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar