onsdag 2 oktober 2013

Längtar efter att bjuda på middag!

Drömmer om en ledig helg.

Då ska jag bjuda hem vänner. 
Laga mat hela eftermiddagen efter konstens regler och prova något nytt.
Inte göra något "enkelt". 
Hetsa Patric eftersom jag säkert inte hinner klart i tid, tidsoptimist som jag är.
Och fota massor mitt i stöket.

Har ingen ledig helg riktigt än, men tror att jag ändå ska piffa till pannbiffarna i morgon med denna goda och faktiskt ganska höstiga sallad som jag snott från Lisa Lemke.
Hyvla morötter tunt med potatisskalare.
Rosta några nävar hasselnötter. Gnugga av skalet om du orkar och har tid.
Hacka grovt. Hacka även 0.5 kruka dill.
Skira lite smör, typ 25g i stor kastrull som rymmer morötterna.
Så här på hösten är det ju gott om det är ljummet men morötterna ska absolut hållas krispiga.
Rör samman smör, morötter och dill. Smaka av med nymald svartpeppar och flingsalt.
Så gott till allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar