fredag 11 oktober 2013

Bassiluskor

Ibland finns de överallt!


Ett helt lass med små små irriterande dansande bassiluskor har flyttat in i mitt liv just nu.
De älskar datorn. Vill helst äta upp den hel men nöjer sig med små, små tuggor.
De väljer noga och tar sina smakprov precis där jag behöver vara.
Och ringer man supporten är de där också.
Skramlar, stökar och stör. Bryter telefonlinjen, ser till att jag hamnar längst bak i telefonkön igen. Kopplar mig fel och skapar missförstånd.
Dom tycker om mina pengar. Skickar små löjliga fakturor på trams jag inte vill betala, äter upp slantarna på kontot så jag inte kan köpa sådant som jag tycker är roligast.
Och så sätter de sig i huvudet. Gör mig trött, trött trött.
Ger mig lite ont i halsen och får mig att känna mig hängig.
Inte tillräckligt för att kallas sjuk och tillåtas bädda ner mig, bara så där lagom så att man inte har lust med något.
De har till och med lyckats hitta Uppsalas knäppaste mamma och tussat i hop hennes dotter med min Wilma. Men där kom jag på dem i tid tack och lov.

Tur att vi flyr till Syrran i Stockholm i kväll.
Tänker inte släppa in en endaste en i bilen!
Ska skaka av mig varenda liten taggig bassiluska och starta helgen med helt andra kompisar!

Bilden kommer så klart från Katerina Janouchs bok med samma namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar