tisdag 16 juli 2013

Träning, eller inte?!

Jag ser sommaren här uppe som ett träningsläger,, det måste man eftersom det fikas och äts konstant.
I sommar har det gått lite si och så med tränandet. Jobbveckorna hemma förstörde helt. 
Partaj och dåligt med sömn ger snabbt resultat. Tänk att raset av kondition går så fort. Och tänk om man lika fort skulle nå resultat genom att sova och hoppa nöjena....
Min lillebror tränar inför iron man. I dag hade han "3 toppar" på agendan.
Upp och ner för Hällberget, Åflo runt, (den skulle jag med på) och slutligen Kaxbacken runt. Dryga 2 mil tillsammans, ca 1000 höjdmeter.
Hällbergets topp till höger, slutet av Kaxbacken vänster. Fotot taget uppe i Åflo. Vi bor vid sjön.
Mastig tur!
Jag jag fick inbjudan till topp två.
Gick riktigt uruselt. 
Lufsade, flåsade (lillebror hade redan klarat av första milen) och bröt. 
Efter ca 1500 m, när lillebror stannat och typ joggar på stället för att jag ska hinna i kapp..
Ville ju inte sinka...
Går mitt vanliga Åflorunt. 8.5 km. Backarna suger. 
Jag hinner knappt hem så kommer lillebror. Han har sprungit ytterligare en mil.
Nu förlitar jag mej på hantlarna, benböj och promenader. Till konditionen kommer tillbaka.
Svägerskan Anna och jag har gömt oss i vår stuga. Med tidningar, choklad och blogg. I hopp om att ingen hittar oss.
Det förbättrar inte heller konditionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar