onsdag 3 juli 2013

Favorit bloggar

Lycka att få sitta vid datorn och skriva igen!

Har landat hemma. Hunnit jobba en natt. Rensat ogräs och färgat håret. Sprungit en sväng och ätit nyttigt vilket behövs efter två veckors semester..

Har inte läst några tidningar alls i stugan, desto fler bloggar.
Tänkte dela med mig av favoriterna. Och lite bilder med tillhörande drömmar..

Tydligt i bloggvärlden är ju att bilder cirkulerar, och visas igen och igen. 
Min favorit senaste veckan är inte helt otippat ett köksbord och stolar..
Vad som fått mig fastna är dock diamanterna som det fullkomligt kryllar av i alla inlägg. Lampor, prints, halsband..
Denna bild kommer ursprungligen från Lotta Agaton. Jag har snott den från Emmas Designblogg.
En av mina storfavorit bloggar. 
Trendenser är också högst på listan när jag sållar mellan nya inlägg.
Har bl a fastnat för ett inlägg om stora gröna svulstiga tapeter.
Blir lite sugen på en fondvägg igen,, som jag ratat i några år.. 
Uppe i vårt aptråkiga oinredda TV-rum. 
På väggen där jag sedan fäster det vita Stringsystemet som jag siktat in mig på.

Helt otippat tipsade Trendens Frida om en ny inredningsbutik i Uppsala, Urban Collection som även ska bli webbbutik. Alla nya initiativ i Uppsala välkomnas varmt och jag ska snarast springa dit och kika. Hur som helst såg jag på butikens instagram att de säljer en variant på Diamantlampan. 
Klart den lockar efter ovanstående snyggbild..
Har inte riktigt tröttnat på idén att ha köksskåp på väggen inser jag efter ytterligare en cirkulerande storfavorit.
Även den en Lotta Agaton.. Jag är så förtjust i mattan. Och fikonträdet..

Det pratas om att alla kusinerna, dvs jag och 17 till ska bygga nya små stugor på åkern i Kaxåslandet som Tindra kallar det. 
Vi får väl se hur det går med bygglov och dylikt men det hindrar ju inte mej från att börja planera och inreda..
Såg ett fantastiskt smart kök, IKEAs nya flexiblare kökslösning.
Något sådant kan jag tänka mig om vi bygger.
Inlägget har kopierats från Bungalow5. Dansk favvoblogg..
Och när vi är inne på fjällstugor matar jag på med några fler godingar..

 Överst från Blood&Champagne (blogg med underbara semesterhus), Mellan bilden från IKEAs 
Livet Hemma. Och underst med smarta garderobspinnen, Homesick.

När vi är inne på favoritbloggar måste Mokkasin nämnas. 
Härlig fyrbarnsmamma med underbara foton och inredning.

Och så matfavorit.. Dåligt med riktigt bra matbloggar tycker jag,, har inte hittat någon än i alla fall. 
Det blir lätt lite trist när det ska matas ut nya recept hela tiden.
Men Söta Saker är en riktigt härlig bakblogg. Jag blir sugen på att bjuda till kakkalas varje gång det kommer inlägg från henne:-)

Sådärja.
Nu kan du klicka på länken Bloglovin som du ser uppe till höger.
Och klicka i att du vill följa mej där.
Så har du ett gäng riktigt bra bloggar att komplettera med:-)

Har jag missat någon superblogg?
Tips mottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar