tisdag 10 juni 2014

Iste på några minuter

Bikini och sommarvärme.

Unnar mig en liten stund i solen idag. I bikini på baksidan av huset med pinfärskt magazin, damp lägligt ner i lådan igår.

Blev så galet sugen på iste. Den ska ju egentligen stå och dra i kylen och ta massa tid på sig men vem har tid med det när man är törstig nu?!

Här kommer recept på en genväg:-)

Koka upp vatten. Fyll ett par tesilar med önskat te. Jag tog ett fruktigt svart te. Tvätta och skiva en citron. Plocka några mynta skott
Bottna en kanna med hälften av citronen, hälften av myntan, socker efter smak (jag använder stevia) och tesilarna. Fyll på med kokande vatten i halva kannan. Använd silarna till att muddla smaken ur mynta och citron samtidigt som tesmaken drar. 
När du fått en kraftig tesmak (det ska vara starkt) tar du bort mynta och citron. Häll på iskallt vatten och mängder av is till du fått just iste. Toppa med resten av citron och myntabladen som inte muddlats sönder i hetvattnet.
Smaka av med ev mer socker.

Klart!
Jag serverade mig själv en sallad toppad med feta,vattenmelon och mynta till.
Nu är det verkligen sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar