söndag 22 juni 2014

Ingefära, supperclub och IKEA kök.

Trångboddhet och kyla sprider virus.

Låter negativt för något som är så mysigt. Allt utom den lilla förkylnings bacillusken som spridit sig snabbt till oss. Elina har kokat ingefärsdryck till oss alla med honung och citron.
Jag har spetsat med Whisky och stannat hemma från bastuflottsturen för att kurera mig en liten stund.
Går ingen direkt nöd på mig. Googlar kök och planerar vår nästa stuga.

Ska ju med hjälp av en extremt generös morbror bygga oss en vinterstuga.
Alla kusiner får var sitt litet hus på 35 kvadrat plus loft att disponera som vi vill. Jag och syrran ska bygga ihop våra och göra ett samlingsrum i mitten. På så sätt kommer vi kunna spendera tid här även på vintern och disponera varandras stugor och på så sätt få plats ändå fler:-)
Kolla det här inlägget från SVT om entreprenören som inspirerades av Kennedys och byggde en fritidsby till sina syskonbarn.
http://www.svtplay.se/klipp/1993071/privat-stugby-byggs-i-kaxas
Jag är en av de lyckligt lottade syskonbarnen:-)

Hursomhelst får jag ju möjlighet att frossa i nya inredningsdrömmar och just att disponera 35 kvadrat så att de fungerar för vår familj är lite klurigt. Stora matbordet ska ju rymmas i mellanbyggnaden men köket måste ju ändå vara yteffektivt. IKEA är ju grymma som vanligt. Kolla detta köket, men vårt fortsätter ju så klart inte ut till förvaringen på högra sidan. Gillar skåpen under trappan grymt.
IKEA är ju nytänkande på alla sätt. Gillar deras Supperclub. Nyrustat IKEAkök Metod och en mästerkock. Gästerna bjuds på en middag tillagad av mästerkocken i nya köket. 
I wish!
Helst skulle jag bjudas till bords av den amerikanska vinnaren som dessutom är blind. 
Säger bara WOW! 
Tänk att fixa alla rätter och inte se. Hon säger att smaken förstärkts när synen försvagats. 
Men för att organisera matlagningen krävs tydligen ett Metodkök. Kolla själva!
 http://www.ikea.com/ms/sv_SE/catalog_categories/supperclub.html

Nu ska jag kurera mig en stund till.
Fixa din egen brygd med vatten, citron både skal och saft, ingefärsbitar och honung.
Mums även utan whisky!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar