måndag 16 juni 2014

Att välja rätt

Idag har jag bestämt mig vad jag vill prioritera.

Det är inte lätt det där att kombinera familj, egentid och jobb. Få tiden att räcka till och tjäna i hop tillräckligt för att fritid ska bli just fri tid.

Har tillsammans med en fd kollega övervägt att köpa ett litet företag som säkert kunnat bli något bra. OM vi lagt massor av tid på att få det till det vi önskar. 
Men då är det ju det där med tid igen. 
Hur ska man prioritera tid, vad är viktigt?
Jag har kommit fram till att tiden med barnen är viktig. Och kort. Alldeles för kort. 
Att hämta dottern idag bekräftade mitt val. Att ha tid att låta henne sparkcykla en lång omväg hem från dagis just bara för att hon vill. För att jag vill.

I höst är jag min alldeles egen och min tid bestämmer jag över själv. VD för mitt alldeles egna bemanningsföretag, och om de uppdragen inte räcker som inhyrd i någon annans.

Livskvalitet. 

Just friheten uppskattar jag nog mest. Att kunna åka på lillkusinens 5års kalas för att det är viktigt.

Och familjen är ju det viktigaste.

Det blev dessutom ett grymt kalas. Min bror imponerade än en gång med egen korv, svägerskan hade fixat massor av godsaker till.
Tänk vad jag missat om jag istället varit på jobbet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar