söndag 3 november 2013

Kvalitetstid

Och vips var helgen över.

Kvalitetstid kan vara så mycket.
Den här helgen har nog fyllt det mesta som jag tycker om.

Har just sett senaste avsnittet av Bron. 
På datorn, i sängen, med maken.
Det gillar jag. En bra serie. 
Hade vi bara kunnat skulle vi tittat på varandra och sagt; bara en till..
Som man gör med bra serier och avsnitt som finns på vänt. 
Men nu måste vi ge oss till tåls ännu en vecka. 
Fullkomligt älskar tolkningen av "SagaNorenLänskrim" som om det vore ett ord.
Att onanera med svärmor i samma rum är magstarkt. Bara att komma på scenen..


Fredagsfesten, utklädningen och mordgåtan gick lysande. 
Jag fick till och med pris för bästa skådespel:-)
Som jag sade, kom som du är,, det gick nog hem. Visade sig att jag dessutom var vampyr, men det fanns inte med i rolltolkningen.
Så imponerande att rodda fest så avancerat! 
Trerätters, god dryck. Drinkar och dessutom manus på kvällens skådespel.
Älskar!!



Vi har dessutom hunnit med att höststäda trädgården. 
Det är också underbart,, bara man tar sig ut i kylan.

I lördags var det ju Allahelgonaafton också.
Vi åkte till stora kyrkogården och tittade på ljusen som brann i höstdimman.
Så vackert!!
Och lite av en tradition. Minneslunden är magisk med ljusen som står tätt tätt.
Ett fint sätt att hedra de som lämnat oss.

Nu ska jag somna. Nöjd över en helg som varit precis som den ska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar