fredag 4 oktober 2013

Svartvit varm sallad

Kanelbullensdag.

En bra dag. 
Var helt inställd på att baka och laga en lite nyttigare middag. 

Maken är på galej. Jag ska jobba natt. Men tjejerna har fredag. Så det måste ju ändå vara lite mys.
Korsade genom Ica på 5 min och bestämde middagen längst vägen.
Helt underbara rotsaker. Mörkt lila morötter, färska palsternackor, kronärtskockor och annat mumsigt.

Nu hängde det redan en påse nybakade bullar på Tindras dagiskrok. Underbara fröknar!! Tindra hade bakat klart tyckte hon så vi strök det momentet till min glädje.
 
Gjorde fortfarande lite nyttigare middag:
Ugnsrostade rotsaker toppade med lite bacon och halloumi.



       Strimla rotsaker efter smak. Jag hade svarta morötter, palsternackor och rödbetor. Ringla över lite olivolja, agavesirap, flingsalt och svartpeppar och in i ugnen. Jag kokte majskolvar och kronärtskockor samtidigt. Tärna lite halloumi och strimla bacon. Stek till fin färg. Toppa med ärtskott och granatäppelkärnor.
Lite smör på majskolvar och kronärtskockor ev. Klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar