fredag 17 maj 2013

Snabbt iväg

Ibland är det bra att öppna frysen

Idag har jag ÄNTLIGEN målat skåpet jag hittade i pappas torp. Wilma ska få det på sitt rum och jag slipper förhoppningsvis se kläderna jag just strukit hopknycklade i de alldeles för små lådor hon nu använder som garderob. Städning och organisation i ett barnrum är ju inte helt lätt och förvaring är en vetenskap. Med nymålat skåp kom inspirationen och det innebär ju allt som oftast en sväng till IKEA..

Middag i all hast är ju också en vetenskap men idag använde jag mig av ett käckt husmorsknep som fungerar klockrent. Hemgjorda lövbitar och barnen jublar.

Lite framförhållning behövs. Passa på när du köpt storpack köttfärs. Måtta ut lagom portion och kavla ut i bakplåtspapper. 100g brukar vara lagom i vår familj. Gör ett gäng, lägg i plastpåse och in i frysen.

Tid från frys till tallrik är 2 min med induktionsspis så gör tillbehör och be familjen duka bordet först.










Hos oss blev det en bönsallad idag. Med gröna bönor från frysen, en skivad rödlök och en dijonstark vinegrette.
Voilà, middag på typ 7 minuter.
Och jag hann till IKEA. Nu kommer jag somna sött efter att ha sorterat lilla damens nagellack. 14 stycken i bara blått.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar