lördag 18 maj 2013

Önskelista(n)

Frukost i sängen

Njuter. Mamma har hämtat Tindra och åkt till badhuset. Huset är tyst och jag har egen tid med min kompis Mac. Surfar och googlar, drömmer och önskar, funderar och planerar.
Kanske golvet i hallen blir bäst i tunga marmorplattor som avbrott på allt etno.
Ganska härligt att ha ett ofärdigt hallgolv faktiskt,, tänk så många gånger jag fått glädjen att inreda det i huvudet.

House Doctor har en fantastisk katalog med mycket marmor i bakgrunden. Och betong, har fortfarande inte tröttnat på det heller.
De har lyckats igen med mycket fint som hamnar på önskelistan.




Brickbordet i zink med kopparfärgat
stativ är ju bara helt fantastiskt.
Det vill jag ha nu, på en gång!

Funderar också på var i huset jag kan få upp elefanttapeten från Svenskt tenn. Kanske en fondvägg i gästrummet..


För övrigt hade jag en perfekt fredag. Fick mysa med döttrarna hos frisören, Josefin.
Hon är helt fantastisk, ring henne på 018-102101.
En fika i solen och så en AW med familjen innan vi åkte direkt, hela familjen med bussen till goda vänner på knytis middag.

Så bra utanför hotell Hörnan att mammor kan få prata ostört vid eget bord, pappor och barn sköte sig själva;-




Och åker man buss behöver man inte prata alls, det kan ju vara aspinsamt om man är 11.





Knytis och plockmat är verkligen bäst. Mitt bidrag blev en ljummen sallad på Sparris, rödbetor, fänkål och halloumi. 

Värdinnan hade gjort en fantastisk hummus, i övrigt kunde hela festen köpas färdig. Så underbart när en middag inte behöver ta en hel dag i anspråk. En skagenröra från Hambergs, bröd från Forsa och lite goda ostar ger så klart lite guldkant på ICA charken;-)

Nu ska det strykas ute i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar