söndag 1 december 2013

Underbara advent.

Myser och plockar efter igår.

Älskar adventstid. Ljus, extra pynt och underbara julblommor.
Jag gillar att plocka in skogen. Mossa, granris och kvistar är nog mitt bästa julpynt tillsammans med hyacinter i massor, amaryllisar och tazetter. Fick en så söt liten julros igår kväll, den fick direkt en hedersplats.


Instagram och Facebook fullkomligt svämmar över av granar som redan är inne och fullt påklädda.
Är det någon ny trend eller har traditionen att ta in granen den 23 tappat lite?
Jag gillar inte att stöka med gran kvällen före julafton. Det blir ofantligt stökigt och tar galet lång tid.
Då vill jag griljera skinka och njuta av att det är fint och pyntat i varje hörn.
Men i år är det extremt, adventsgran. Och jag är som sagt långt i från ensam. 
Men jag älskar min lilla barrbuske som lyser i rusket.



Nu ska jag njuta varje dag ända till januari.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar