söndag 22 december 2013

Årets absolut snyggaste coffeetable book!

Anna Lefvert.

Vissa vänner har man haft i evigheter, och kommer ha kvar för alltid. Fast man nästan aldrig träffas.
Anna är en sådan. Vi bodde hos hennes mormor ett gäng tjejer under studietiden. Mer än 20 år har gått och mycket har hänt sedan dess.

De sista 11 åren har vi träffats en gång per år och julpysslat. Ett års händelser kan sammanfattas ganska bra över senapstillverkning och struvfritering. Löften om att i år MÅSTE vi ses oftare avges och lika glada är vi året därpå när vi äntligen ses igen.
Anna har faktiskt försökt få till en date de senaste åren och skickat upprepade sms med kalasinbjudningar och försök till möten. Jag har konsekvent ignorerat hennes sms menar hon.
Till vi insåg att hon skiftat några siffror i mitt mobilnummer. 
Och då är det inte så lätt att svara på smsen..

Hur som helst har vi ju nu passerat 40. Vi har landat i våra yrkesval och börjat bli hyfsat bra på vad vi gör. Vi har dessutom gjort samma sak i ganska många år och börjar leta efter nya utmaningar.

Anna överglänste oss andra med råge detta året när hon tog med och visade upp årets projekt.
En bok.
En Coffeetable bok.
Årets SNYGGASTE coffee table book!!!


Har ni en julklapp kvar att köpa?
Köp Oh So Bomans.

Anna Levert har tillsammans med Mattias Sjöström fotat, skrivit och skapat en helt underbar feelgood bok om hotellet Bomans i Trosa. Mat, recept, interiör och historia. 
Den fick direkt pedestalplats på mitt soffbord.




Anna nämnde idén om att vi fyra julbakande vänner skulle ge ut en kokbok.
OM jag vill. Med Anna vid rodret kan jag få vara med och tillverka årets snyggaste kokbok:-)
Nu måste jag bara hysta fram lite kosing till projektet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar