lördag 4 oktober 2014

Jag måste sluta läsa inredningstidningar!

Inredningsbloggar, snygg instan också för den delen!
Inget mer inredningsbetonat alls.
Eller det här är mitt perfekta "house of philia liv" bloggar.

Laddade med en kopp kaffe, en ny elledecoration och mysstund i soffan men slås ned av att ALLA andra har snygga bistro inspirerade kök med marmor, vita vardagsrumsgolv och snygg belysning. Jag spinner i väg vad som behövs göras hemma och slås ned av att man kan inte göra allt, samtidigt.
Vill slipa om golvet och olja det ljust, inte måla det dock. Ser det som en tillfällig trend som omöjliggör middagar med dans och höga klackar och det går ju inte. 
Riva ut köket, slänga vitvaror och köpa nytt. Nya gardiner i vardagsrummet, nytt soffbord, och annat sidebord. Byta taklampor och köpa stora marmorklosslampan mot sofforna. Sovrummet behöver nya gardiner och Tindras rum uppdateras med förvaring och skrivbord.
Instabilderna som läggs ut är proffsigt fotade med rätt filter och snyggt ljus. 
Hur gör de?? 
Bloggarna sprudlar nyheter och är uppdaterade utan spår av 10 år gammalt myresjökök med trasig micro.
Mitt egna älskade hem känns trött och tråkigt och jag finner mig själv avundsjuk.

Man läser om att vi påverkas av sociala mediers lyckliga värld. Jag har inte riktigt varit med på det, vem blir avis på nybakade bullar bara för att det ser gott ut på bild. Men jag inser att jo, jag påverkas. Massor.
Får mindervärde att vi har så fult hemma,(vet att det inte stämmer) och vill HA!!
NYTT! NU!!
Vill lära mig fota snygga bilder och dessutom med jämna mellanrum vara coolt snygg när jag också är med. Som den där svala morsan i Elle reportaget. Som haft ballaste baren i Rom, jobbat som modell och nu bor i största gamla tegelhuset i Malmö.

Lägger tidningen åt sidan. Ger dottern en kram, raderar daniellawitte från insta, tackar maken för att han köpt hem fetaste biten hälleflundra och gläds åt att på måndag kommer hantverkare och fixar nytt hallgolv. Det är inte så synd om mig trots allt. 
Fotar dottern och lägger upp en käck instabild om att bara vara.
Tar tillbaka daniellawitte på insta och gläds åt att det ligger en ny snygg Rika tröja i garderoben. Den är ju i alla fall cool. 

Ha en härlig lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar