onsdag 21 maj 2014

Plötsligt händer det!

Inte ett inlägg på månader.

Bytt portal,, ni behöver inte leta för det blev inga inlägg där heller. Ville ha en snygg proffsig blogg med allt det där som hör till.
Så blev det inte, just nu i alla fall.
Med mej vet man aldrig.
Jag är ombytlig och idéerna sprudlar .



Jag blev av med mitt älskade jobb på Uppsala Cancer Clinic. De lyckades kväva oss till sist.
Denna länk sammanfattar slutet ganska väl.
http://www.dagensmedicin.se/vetenskap/cancer/deblandsting-har-bildat-kartell-for-att-krossa-klinik-i-varldsklass/
Jag orkar liksom inte skriva om dumma politiker, falska sjukhuschefer och patienter som kommer i kläm längre. Ni vet vad jag tycker.


Nu ser jag framåt.


Vad jag ska göra när jag blir stur som Pippi Långstrump utrycker det.


Det får vi se:-)


Just nu hyr jag ut mina tjänster både här och där. Har mitt eget bemanningsföretag med mig själv som resurs. Intensivvårdssköterskor behövs alltid. Och så säljer jag kläder. Dessutom extraknäckar jag på en vaccinationsmottagning http://www.resecentrumvaccinationer.se/ om ni behöver TBE vaccination inför sommaren till exempel.


Så ser det ut i dag.


Gårkvällen symboliserar nog min spontanitet ganska bra. Skulle träffa en gammal och mycket kär vän på en fika efter jobbet. Räksmörgåsen behövde lite bubblor till.
Och ni vet ju hur det är, ett glas räcker inte långt när man vill prata om allt som hänt senaste 6 månaderna. Glaset blev till flaska och tömdes ändå.
Lagom till smörgåsen ätits upp kom ännu en kär vän farandes i en minimal men bedårande söt liten cabbad Fiat.
Man måste ta ett bra erbjudande när man får det och vips blev ett enkelt fika en minnesvärd helkväll.


Så är mitt liv just nu. Jag har inte en aning om vad som väntar runt hörnet. Och jag älskar det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar