måndag 26 maj 2014

F-skatt

Det där med att vara företagare är inte det lättaste!

Nu är momsredovisning, eventuella löneutbetalningar och F-skatt registrerat.
Har även gjort ett besök till banken och fixat ändå fler konton, enkla enskilda firman duger inte för ett aktiebolag,, nu ska jag registreras som företagare på riktigt.

Det enda som saknas är lite kosing på kontona och de kommer väl dröja. Som fd anställd i ett konkursbo gapar det tomt den 25e.

Tur att jag är en äventyrare och tycker det hela är ganska spännande.

Sen kan ni hyra mig, jag är garderad så jag kan göra allt från att blogga till att hyra ut vårdpersonal och kränga kläder,, lite mat på det så:-) Och så för säkerhetsskull kommer maken in med författarskap som bonus. Vänta ni bara till Sommarlufsarna andra sommaren har premiär;-)

Godnatt. I morgon väntar affärslunch med en eventuellt blivande kollega. Idéerna tar aldrig slut när man väl har släppt in dem:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar