lördag 24 maj 2014

Nu har vi flyttat ut

Tänk om det alltid kunde vara så här. Sol, varmt och framförallt regnfritt.
Vi tog äntligen tag i altanen idag. 55 kvadratmeter har såpaskurats tillsammans med möbler och krukor.
Iklädd bikini gick dottern och jag loss med vattenslang, borstar och såpa.
Berättar inte att maken fick ta över ganska fort, det var roligare att möbla som Lotta på bråkmakargatan säger.
Nu är det ju det där med svenska klimatet. Man hinner inte mer än att få ut dynorna innan det är dags att stuva undan dem för regnet. Hatar detta moment!!!

I morgon ska krukorna fyllas med grönt. Svårt tycker jag,, men gräs, träd och vitt antar jag det blir även denna gång. Fantasin är inte så stor.. Måste vara tåligt. Vi är ju borta hela juli.

Fyndade dagen till ära ny lykta på Herta. Där är det 50% på all inredning från Day. Roligt med något litet nytt bland det gamla.

I morgon är det mors dag. Jag har skymtat en gigantisk bukett vita rosor och ett hårt lagomstort paket,, parfym kanske:-) 
Jag är lyckligt lottad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar