måndag 16 december 2013

Därför älskar jag julen

Egentligen skulle man ju kunna ha det så här jämt.


Familj, aktiviteter, mat och tid att umgås.
Enkelt upplägg.

Lyckades pricka in allt i helgen.

Wilma och Patric har hittat världens mysigaste gård med islandshästar. Dom är medryttare där två dagar i veckan och i lördags packade vi fikakorgen med varm choklad och lussekatter och åkte dit hela familjen. Vilken gård!!
Jag såg ju direkt skylten för "äggkiosk" och lade in beställning för löpande äggprenumeration.
Vem kan säga nej till detta för en 50lapp??


Tindra och jag tittade på finfina pettsonhönor, vaktlar och kaniner när Patric och Wilma värmde upp hästarna. Sen blev det ritt ut i det fria. Ja, jag red också,, men totalt utom kontroll. Bjöd maken och dottern på ett gott skratt.



Som vanligt är världen alldeles för liten för när vi packat upp kaffekorgen kom gårdsägeren Lisas lillebror på besök. Det var en klasskompis (Oskar Lundqvist) som jag gått i tillsammans med i hela grundskolan. Deras pappa Gert var kollega med min i lilla Alfta och vi har varit hemma hos familjen på middag som barn..
Tänk så konstigt.

I bilen hade vi stora väskorna packade med finkläder och vi åkte direkt till Stockholm och julpysslade hos lillebror innan det bar av till Värmdö och Siggersta gård för julbord.
Arga kocken, Alexander Nilsson hade fixat finfint med lagom stort och väldans gott julbord i julmysig  lada.



Alla nöjda, bäst tycket nog småkussarna om dessertbordet..

Och så en dagis avslutning och lite pastatillverkning på det.
Kan en helg bli bättre?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar