lördag 21 september 2013

En liten fråga och så några timmars Date med mannen.

Jag önskar jag förstod bättre

En liten date med mannen stod på dagens agenda.
Efter en snabb sväng på favoritbutikerna.
Som jag sade skall det fotas här hemma om en vecka drygt och då måste ju lampor vara på plats och dörrar målade. Skrivbordet ska kittas och huset städas.
Vi har fått halva bokhyllan på plats, saknade delar är beställda och väntas levereras nästa vecka.
Jag stod till mitt i natten och sorterade böcker på färg igår.
Vill så gärna behålla några av böckerna som man läst och kanske vill läsa igen.
Nu står de på plats. Det är Patrics säljlitteratur, mina gamla IVAböcker, Borta med vinden och Stig Larsson i salig röra.
Urban Collection kunde bidra med fin tejp hållare och brickor från HAY. Herta hade en underbar liten rund spegel och kuddfodral.
ÄLSKAR papperspåsar som prasslar.

Dejten med maken då.
Efter råbiff och öl på Stationen, Ja,, ÖL. Ovanligt men det var varmt och jag var törstig.
Veteöl,, det gillar jag ju faktiskt, så var det dags för teater.
Uppsala Stadsteater hade premiärföreställning av en modern Hamlet.
Därav rubriken, "jag önskar jag kunde förstå".
Snyggt, maffigt och stundtals bra. 
Udda inledning med en spritt språngande toknaken Hamlet som sprang runt på scenen.
Men jag får verkligen inte med mig detaljerna. Hur hamnade de till exempel under vatten från en sekund till en annan?? Tur att jag inte är kulturkritiker. 
Lite bubbel i pausen gör ju i alla fall alltid andra perioden bättre.
Nu till lilla frågan.
UNT vill göra ett reportage om hemförsäljning i veckan och har frågat mig om jag vill ställa upp.
Och då frågar jag ER om någon av er vill ställa upp.
Jag har en visning på söndag, men det blir lite tajt. 
Så på Onsdag skulle jag behöva rulla ut mina klädställningar till någon av er.
Jag tar med mig fikat, en journalist och en fotograf.
Du fixar fram en lokal, några mammor och självklart är det samma värdinnerabatt som alltid. 
5% av kvällens omsättning för dig att handla för.
Ring eller maila mig om det är av intresse. Tel 0768 979192. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar