måndag 30 september 2013

Bättre än flipflops

Helt plötsligt är sommarskorna kalla.

Är det någon mer än mig som överraskats av kylan.
Wilma klagar över att hon fryser på morgnarna och inte har något att sätta på sig. Jag inser att skohyllan är fylld av sommarskor och att jag helt missat att det snart är oktober.

Helgen försvann i rasande fart men vi hann med en hel del. 
Skoköp till exempel.
Wilma fick reaskor från Din Sko. Hopplöst med höstskor till barn. Så kort säsong och lilla fröken tycker alla skor är fula. Hon vill ha klack.
Jag var inne på att köpa Dr Martens till henne men eftersom hon är på sista växtspurten lade jag pengarna på dubbla stövletter till mig själv istället. 
Jag tycker verkligen inte om dessa plastiga, helt värdelösa skor som erbjuds på de billigaste skobutikerna. Vem vill stoppa foten i en plastpåse hela dagen? Och de slits ut och trampas snett i redan efter några veckors användning. Bättre med ordentliga skinnskor även till de minsta som man sedan kan skicka vidare när de vuxits ur. Köp och släng är inte för mig. Ändå var det exakt sådana skräpskor som hamnade på Wilmas skohylla..

Jag fullkomligt älskar ASH. Blev kär för ett par år sedan och har bott i skorna sedan dess. Favoritbutiken tog inte in några nya par förra året och jag blev då helt utan skor eftersom jag inte hittade några bra ersättare. Lyckan blev total när favoriterna äntligen fanns på lager igen.
Sköna, klassiska och ändå roliga. Och de går inte att slita ut tror jag.

Vill du också ha finns de på Herta 

Vi har pysslat hemma också.
Pimpat hallfönster och fixat nattlampor till gästrummet. 
Sådant som inte blivit gjort på ett år kan nu prickas av från to do listan.
Äntligen!

Lampor från Kupan och kopparstol och fågel från Herta.
Nu laddar jag för måndag. 
Barnen har studiedag och vi ska åka till badhuset.
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar