måndag 25 november 2013

Winnerbäck, lokal, och kalas.

Måndag och nystart,, omstart?

Jag är nöjd nu. Har haft roligt klart ett tag framöver känns det som.
Men till helgen kommer 30 glada vänner hit på fest och då är jag taggad igen.
Ska julpynta först bara. Och fixa lite,, och laga lite mat och fylla på vinförrådet.
Men innan dess vill jag gotta mig i helgen som varit.
Winnerbäck i fredags. På hovet.
Lite för stort för honom tycker jag nog. Föredrar hans mörker i mindre lokal.
Men det var bra, ändå.
Winnerbäck är alltid bra.
Bodde på rival med vännerna och tycket vi trivdes så bra där att vi direkt efter konserten satte oss tillrätta i värsta myssoffan och blev kvar där.
Det är väl därför jag trivs bäst på hemma kalas. Vill ju ändå bara prata. 
Ser riktigt galna ut i sammetsröda divanen. Bjussar på den.
Bjöd familjen på födelsedagsmiddag i söndags.
Thanksgivingtema med kalkonen och pumpapaj.
Lagade sjukt mycket mat. Ugnen räckte inte riktigt till. 
Det gjorde maten, hälften kvar, typ.
Men vi är många nu. Fick duka barnbord för att vi skulle få plats. 
Ni ser ju själva. 12 pers runt bordet och då var det bara familj, ingen släkt.
Förrätten tog vi vid köksön. Lättast så.
Pumpasoppa i farmors gamla kaffeservis, rostade kastanjer och födelsedagsbubblor.
Inser att jag börjar bli gammal.
Blir löjligt glad att alla kom och så hittade jag ett grått hårstrå i helgen. 
Morr

I morgon ska jag riva fram julen. 

1 kommentar:

  1. Så mysigt!! Såväl konsert som familjemiddag. Ser fram emot helgen....

    SvaraRadera