fredag 8 november 2013

Slutspurt och mina personliga favoriter

Konstigt att just dessa finns kvar!

Tänk att 12 veckor kan gå så fort.
12 veckors kånkande av klädställningar, sorterande och plockande.
12 veckor som har varit fantastiskt roliga.
Maken kallar det en social studie. 
Och just det har verkligen varit roligast, att få komma hem till så många underbara mammor som är totalt olika. Har olika hem och olika vänner. Och olika män.
Vissa gör som min man alltid gjort när det vankas klädparty, flyr fältet som en skrämd katt och kommer inte tillbaka till det lugnat ner sig. Andra är närvarande till 100%. Fixar fikat och är med och väljer kläderna. 
Ett fåtal har till och med stått för bakningen. Det är imponerande!
Alla värdinnor har dock haft gott fika! 
Som också varierat från tjejmiddag med vin, GI med ost och frökex, kakbuffé med bara hembakat till kaffe och köpekakor. 
Jag har lyckats säga nej. Ibland.
När jag insåg att hösten passerat utan att jag bakat en endaste äppelkaka till min familj njöt jag av dessa hos husliga värdinnor. Och citronkladdkaka med grädde och hallon går ju inte att tacka nej till..

Den 17e november är det över. Då ska alla kläderna packas ner i kartonger och jag måste vänta ända till den 20 februari innan jag får ge mig ut på vägarna igen.
Det är bara två visningar kvar innan jag firar av hösten med bubblor och ett sista öppethus hemma hos mej. Självklart blir jag glad om just du kommer! Denna kväll är inte shoppingen prioriterad. 
Då vill jag vara glad och känna mig nöjd över min första säsong.
Granelidsvägen 55 kl 18.
KOM!

Efter att ha packat dessa kläder upp och ner, visat dem för flera hundra personer och fingrat på dem ett otal gånger har jag ju så klart fått mina favoriter.
Tänkte dela med mig av dem efter som jag faktiskt, på riktigt, är mäkta förvånad över att många av de absolut bästa återfinns på rean.

Dallas cardigan och Cannes dress. HUR kan dessa finnas kvar??
Båda i en helt otrolig kvalitet och mina absoluta älsklingar. 
Om de var billiga innan är de nu ett totalt fynd (runt 200 kronor). 
Bilden från CaisaK har jag publicerat tidigare, men den är ju så grymt fin. 


Småtjejerna har allt fint kvar. Lagos kjol, Dallas både kofta och klänning, jeansklänningen och Leipzig Jumpsuit. Den som nästan fått mig att vilja ha ännu ett barn.
De gör sig inte hoptryckta på en bild, men kom hem till mig och känn så får du se vad jag menar.

Samma för grabbarna. Nästan alla jeans för dryga 200 lappen, Milan Sweat,, den som jag skulle köpt först om jag haft en son och konstigast av allt Memphis Cardigan. 


Den och manchesterbyxorna har hängt längst fram på min finplats hela hösten. Tillsammans med Stuttgart scarf. 
Hela kittet, finaste juloutfiten för 430 kronor.. Det är bra!

Och så småkillarna. De kan också välja och vraka, men nu handlade om mina top 10 favoriter under hösten som dessutom finns kvar.
Då är Moscow little jumpsuit, som nu är nersatt till 250 kr solklar. 
Stickad, gossig och helt underbar till de minsta småpojkarna att tassa runt i när det är kallt ute.
Rabatterna finns inte utsatt på POMPdeLUX hemsida eftersom de bara gäller via oss säljare men maila mig om du är nyfiken så får du veta exakt vilka plagg som är nedsatta.

caisa.salmonsson@gmail.com




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar