fredag 3 januari 2014

Obligatoriska nyårslöftet..

Så var det dags igen.

Jag hör till gruppen periodare. Inte alkoholrelaterat (tack och lov),, men träningsmässigt. Allt eller inget. Med mycket träning följer bra mat.
Ingen träning ger det motsatta. 
Enkel ekvation. 
Då snackar vi inte ngt frossande, snabbmat eller godistallande.

Jag köper aldrig chokladbit i matkassan, serverar inget halvfabrikat. Dricker vatten,, självklart inte 2 liter cola som man förstått att det finns folk som gör.

Men jag kan inte äta mer än 1400 kalorier om dagen om jag vill hålla min vikt. Livet är orättvist, Jag som älskar mat. 
Gott surdegsbröd med bregott. Löjrom, champagne, gott kött på en salladsbädd. Torskrygg, moules frites. Goda råvaror och vällagad mat. Gott vin och drinkar.
Men det går inte i längden för jag tycker ju om kläder också. Och den ekvationen passar inte ihop.
Så nu är det stopp.
Fyllde den nyskurade kylen med nyttigheter idag och lät tjejerna välja middag.
Vår absoluta favorit! Beefsalad på thaivis. Receptet ligger under junifliken på House of Lola.
Galet gott. Körde dessutom träningspasset via Nike appen idag. Sjukt jobbigt och jag känner redan hur ont det kommer göra. Tindra satt bredvid och undrade om jag hade en bebis i den tjocka magen. Bättre motivation kan man väl knappast få;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar